Zwyrodnienia stawów
Akupunktura u ludzi >
Hotel dla psów >

Ochrona przed kleszczami

-W Gabinecie Weterynaryjnym Meridian można zabezpieczyć zwierzęta przed pchłami i kleszczami za pomocą:
-preparatów naskórnych spot-on
-preparatów do oprysku
-obroży

W dobie bardzo rozpowszechnionych chorób odkleszczowych każdy właściciel psa ma moralny obowiązek zabezpieczać go przed kleszczami.

Należy również zabezpieczać wychodzące koty.
UWAGA – nie wolno używać u kotów większości preparatów przeznaczonych dla psów!

Preparaty spot-on i do oprysku zabezpieczają przed kleszczami przez okres 4 tygodni. Obroże sprzedawane w Gabinecie działają 6-8 miesięcy. Lekarz zawsze doradzi jakie zabezpieczenie jest najlepsze dla danego Pacjenta w obliczu jego trybu życia, środowiska i pory roku.

UWAGA - sezon kleszczowy to nie tylko szczyt lata! Jesienią i wiosną, a czasem nawet zimą ryzyko zachorowania na chorobę odkleszczową jest również aktualne! Pamiętajmy nie leczona natychmiast babesioza jest chorobą śmiertelną!

W przypadku znalezienia u psa kleszcza, można w Gabinecie Meridian wykonać specjalnym szybkim testem SNAP-4Dx badanie krwi psa w kierunku czterech ważnych chorób odkleszczowych: boreliozy, anaplazmozy, erlichiozy i dirofilariozy.

Kleszcze są aktywne już w temperaturze powyżej 4° C !